W Wiedniu otwarto nową linię tramwajową. Na razie na długości 2,2 kilometra. To pierwszy etap budowy linii, która połączy cztery wiedeńskie dzielnice między Leopoldstadt a Brigittenau w północnej części miasta. Tramwaj ma obsłużyć nawet ćwierć miliona mieszkańców.
Budowa rozpoczęła się w lipcu ubiegłego roku i kosztowała około 60 milionów euro. Nowy odcinek ma poprawić połączenie między Nordbahnviertel a przyszłą dzielnicą mieszkaniową Grätzel na terenie dawnego dworca North-West. Nowy odcinek linii powstał od Taborstraße do ostatniego przystanku Hillerstraße w Stuwerviertel. Na trasie wybudowano pięć nowych przystanków. Dzięki nowej linii stacje metra U1 i U4 zostały połączone tramwajem, a linia 12 będzie teraz kursować pomiędzy trzema liniami metra.
W ostatnich latach w okolicy powstało wiele budynków mieszkalnych. Będą one teraz idealnie połączone z siecią komunikacji miejskiej, umożliwiając dotarcie do centrum miasta w jedenaście minut. Linia tramwajowa będzie w przyszłości kontynuowana i rozbudowywana na terenie dzielnicy, gdzie do 2035 roku na 44 hektarach powstać mają nowe bloki dla 16 000 mieszkańców.
Projekt tramwajowy obejmował również nasadzenia nowej zieleni i rozszerzenie sieci ścieżek rowerowych o dwa kilometry. Na ulicy Taborstrasse utworzono dwukierunkową ścieżkę rowerową, a na ulicy Vorgartenstrasse dwie jednokierunkowe. Na Lassallestrasse utworzono połączenie z autostradą rowerową. Nowa, szeroka ścieżka rowerowa została również wybudowana na Nordbahnstrasse, uzupełniając już istniejącą. Tramwaje będą kursować po szerokiej na 230 metrów alei ze 100 nowymi drzewami.
– Z wydajnych połączeń transportu publicznego na całej trasie skorzysta około 250 tys. mieszkańców, dzięki czemu miejsca pracy, szkoły i centra handlowe staną się jeszcze bardziej dostępne, a czas podróży skróci się – poinformowała w komunikacie prasowym firma transportowa Wiener Linien. Nowa linia nr 12 ruszyła 1 września i połączyła cztery dzielnice Wiednia (8., 9., 20. i 2.). Mieszkańcy zyskali przesiadki na linie metra U1, U4 lub U6 na pięciu przystankach, a także przesiadki na S-Bahn (kolej podmiejską) na dwóch przystankach. W przyszłości linia nr 12 połączy się również z linią U5 w Parku Arne Karlssona w 9. dzielnicy.
Linia 12 skróci podróż z Nordbahnviertel do stacji U6 Dresdner Straße z około dziesięciu-czternastu minut do siedmiu minut, a podróż do Donauzentrum zajmie jedenaście minut zamiast poprzednich 18. W godzinach szczytu linia 12 kursuje mniej więcej co osiem minut.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.